Eeuw van de Amateur Wiki
Advertisement

Ype was op het Boekenbal, Botte en Ype waren bij de opera The Shell Trial, en Botte gooide een kapotte plafonnière weg zoals het hoort. Het was zien en wel gezien worden. Verder: een glasbak-gamechanger, het vervolg op hoodie-gate, is er nog wat te kijken, bandenplakken en: de nieuwe mokken zijn er! We geven ze weg, maar daar moet je wel iets voor doen. Veel plezier met de aflevering!

Shownotes[]

Rubrieken[]

Cultuur[]

Botte en Ype gingen beiden naar de opera The Shell Trial.

Aanvullingen & correcties[]

Plafonnièregate: In de vorige aflevering vertelde Botte dat hij niet wist waar hij met zijn kapotte plafonnière heen moest. Gemeente Amsterdam zegt dat het bij het restafval moet.

Hoodiegate: Er kwamen veel reacties op Botte's lang en ingewikkeld hoodie-avontuur uit de vorige aflevering.

Nououououou, wat een verháál![]

De terugkeer van een oude rubriek! De beste verhalen winnen Eeuw-van-de-amateurmokken.

  • Geeske vertelt hoe ze, als ze op een gek tijdstip gebeld wordt, flashbacks uit de jaren '90 krijgt toen haar zoons krantenwijken hadden.
  • Een horrorverhuisverhaal van Els. Tijdens een verhuizing probeerde haar toenmalige vriend om haar getraumatiseerde kat in een transportbakje te doen, maar dat eindigde in een bezoek aan de Eerste Hulp. Nadat ook de ingehuurde verhuizers niet kwamen opdagen besloot ze de dierenbescherming te bellen, die vervolgens met een cameraploeg kwamen opdagen. (Els wint de mok.)

Ook besproken[]

  • Ype was zo goed gekleed op het Boekenbal dat "zien en niet gezien worden" toch "zien en gezien worden" werd.
  • Ype is Grindr zat.
  • Naar aanleiding van Geeske's verhaal vertelt Botte over zijn ervaring als bezorger van het Sneeker Nieuwsblad in het buitengebied. Ype vertelt over kinderpostzegels verkopen in het buitengebied, en folders van de PLUS bezorgen. Plus verhalen over banden plakken.
  • Ype probeerde ooit een kat op te pakken, dat ging mis.

Advertisement